Bubbelen buiten je bubbel

december 18, 2023

Afgelopen maand was de eerste call met de Scale up MasterMind Club. En OW damn, heerlijk om meteen met elkaar de diepte in te gaan met ervaren ondernemers. Een feest van herkenning. Groeien is snoeien. Werken met scenario’s en de juiste doelgroep segmenten. En ook, plots een soort van manager zijn terwijl dat nu nooit echt je grote droom was ;).

En ja. De geopolitiek sijpelt nu in alles door. Helemaal bij bedrijven. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat je juist als ondernemer moet weten wat er speelt in de wereld. Daar hoef je vervolgens geen standpunt over in te nemen of iets van te vinden. Maar weten is vooruit regeren en anticiperen. Starbucks en Marks & Spencer gingen deze weken daar iets mee in de mist en betalen daar nu de prijs voor… De polarisering draait on steroids. 

Wat vind jij? Worden bedrijven te snel gecanceld? Is er nog ruimte voor nuance, iets fout doen zonder dat dit de bedoeling was?

Mijn visie hierop lezen? Dit was slecht een tipje van wat ik deel in de wekelijkse TrendLetter. Wil je meer insides, business trends en strategy?

Meld je aan voor de wekelijkse TrendLetter

Maaike