Concurrentie bestaat dus wel

oktober 17, 2019

Concurrentie bestaat WEHEEEEL.

sorrynotsorry en vast ook #unpopularopinion maar ja, jammer dan. Ik ben wel een beetje klaar met dat slappe gelul over dat concurrentie niet bestaat. Is gewoon niet waar. Het bestaat wel, het is vet belangrijk en je doet jezelf een groot tekort als je maar blijft doen alsof het allemaal niet zo is.

Mensen willen nu eenmaal het beste. Het beste huis, het beste eten, de beste partner. De beste klanten, de beste resultaten, de beste cijfers. De meeste impact. We’re in it to win it. Toch?

Op de Olympische Spelen is meedoen misschien belangrijker dan winnen, maar met die mentaliteit ga jij het als ondernemer niet redden. Zo simpel is het. Ga je voor de A klasse of speel je veilig met amateurs…

Het bedrijfsleven is keihard – daarom houd ik er zo van. Het houdt je scherp als je weet wat je concurrentie doet. Het stimuleert je creativiteit. Dus waarom doen alsof het niet belangrijk is? Ik snap er niks van. Het zou juist het 🔥 onder je hol moeten zijn, dat wat anderen doen.

Neem nu onlangs het Speelgoed Magazine van bol.com. Herinner jij je nog het speelgoed magazine van Intertoys dat altijd in de brievenbus knalde zo in oktober? Ik wel. Als klein kind en later met mijn eigen kinderen.

Nu heeft Intertoys een heel woelig jaar achter de rug en het nog voor elkaar gekregen om er een te maken. Bol.com heeft de concurrentie goed in de gaten gehouden en ook een speelgoedmagazine gemaakt.

Alleen tig keer sterker dan die van Intertoys omdat de verspreiding van het magazine heel groot is doordat het bij elke Albert Heijn mee te nemen is. Daar loopt de doelgroep van dit magazine vaker binnen dan de Intertoys winkels…van de AH zijn er immers alleen al veel meer.

Plus Bol.com maakt onwijs slim gebruikt van technieken (QR code) om offline met online te verbinden. Yes, precies het pijnpunt van de oude en nieuwe Intertoys…. Bij Bol.com leest mij kleine man tijdens het ontbijt het speelgoedmagazine om vervolgens met de Q&R code het meteen online te bekijken. En ons te appen . Het springt daarmee ook in op de doelgroep van nu.

Wat zou er gebeurt zijn als Bol.com net als zovelen coaches, online ondernemers had volgehouden dat concurrentie niet bestaat? Als het een grote vriendinnenclub is met sisterhood toestanden. Mmmh. Laat dat nu net het verschil zijn tussen de winnaars in de selectie en de onderlaag in sport…