Doe een niche. Doe een ding. Doe een programma en wordt daar heel goed in.
Ik stikte nog net niet in mijn parel quinoa salade met verse wortelsap.
Plot twist.
Laat iets een strategische les zijn in deze pandemie en economische crisis. Heel goed zijn in een ding, een programma draaien en een niche hebben is freaking kwetsbaar.
Sorrynotsorry
Ik weet het. Het is zo ongeveer een heilig huisje in da online world.
Maar denk ff na.
1 programma = 1 verdienmodel = vaak 1 type klant dat daar in past.
Wat doe je daarna? Weer opnieuw vissen in je vijver met nieuwe mensen. (trust me strategisch echt de meest onhandig ding om te doen but hey feel free) Weer nieuwe ad campagne starten? Weer een challenge?
Los dat je fundament meer dan wankel is…hoe hou je je dan staande in een wereld die elke maand verandert? En echt wel impact heeft op jouw potentiële doelgroep.
Ja lekkere dogma.
Ik weet dat heel veel ondernemers roepen dat dit niet zo is. Die impact. Ga ff wat onderzoek doen vriendin. Want ontkennen heeft weinig nut. Het is er gewoon. En je bent echt beetje gekkig als je daar niet op anticipeert.
Of wait…misschien is dat het wel.
De set of skills die nodig zijn voor ondernemers zijn crucialer dan ever. En vragen echt iets anders van jou als ondernemer. De old school way past gewoon niet meer.
Creativiteit
Een enorme urge om te ontwikkelen en creëren
Lef. Een mega dosis lef.
Speel je op korte termijn safe. Dan doe je dat 1dingplan. En ben je onwijs kwetsbaar. Laat staan creatieve impactmaker. But hey ok.
De not so secret formule? Bouw slimme verdienmodellen. Die je als vliegwiel kunt inzetten op een moment dat het jou uitkomt of wanneer het nodig is. Met een lekker juicy businessmodel en een adding value verdienmodel.