Hoe future proof is jouw bedrijf?

May 18, 2020

Eigenlijk vind ik het fascinerend wat er nu gebeurt in de wereld.
Als bewuste buitenstaander bekijk ik het allemaal.
Het is een kantelpunt voor veel businesses, zoals het dat ook is voor de natuur.
Kijk maar naar wat er in China en in Venetië gebeurt.
De lucht is schoner, het water weer helder.
Hoe vervelend het ook is – de eerste positieve bijwerkingen tonen zich vanzelf.

Zo ook voor je business, want nu blijkt hoe kwetsbaar je bedrijf is.
Hoe afhankelijk je bent van jouw verdienmodel.
Hoe kwetsbaar datzelfde verdienmodel je maakt.
Heb je maar één bron van inkomen? Of meerdere – en daarmee ruimte om nu te spelen?

Of zie je in dat de hele manier waarop je werkt efficiënter kan?
Dat je werknemers prima thuis kunnen werken,
Of dat online helemaal niet zo spannend is.
Hoe kun je bijschaven in wat je doet zodat je hier sterker uitkomt dan je erin ging?

In plaats van meteen in de actiemodus te schieten, raad ik je aan om even afstand te nemen.
Even kritisch nadenken over je business en hoe je die juist nu klaarstoomt voor de toekomst.
Toetsen of de keuzes die je nu maakt passen bij je strategie voor de lange termijn –
Of dat je je hele strategie moet aanpassen.
Als je al iets wilt doen in deze dagen, is het bedenken hoe je jouw bedrijf helemaal future proof maakt.
Zodat je bij een volgende crisis niet meteen in paniek hoeft te schieten – of erger nog. 

En als je daar hulp bij nodig hebt, huur dan een bewuste buitenstaander in.
Iemand die van een afstandje mee kan kijken en je kan helpen inzoomen op wat er nu voor
je nodig is.

Stuur me een berichtje als je meer info wilt!