Ja het is helemaal hot en hippening om een ad op te nemen die heul erg casual lijkt. Dear u me. Its not. Zien we allemaal.
En ja het september lanceer maand online en dat zullen we weten ook. Hoe val je dan op op de socials? Gewoon jezelf blijven want je bent al zo authentikkie?
Non stop posten met call to actions?
Wat mij opvalt? Een verkramping die we makkelijk weg stoppen als een mega hyper focus. Een lancering is GEEN militaire operatie. First je gaat Nederland niet redden. Second, door het van minuut tot minuut in te richten of helemaal door te plannen mis je het allerbelangrijkste.
Namelijk. FUN. Experimenteren met data. En vooral CREATIVITEIT.
Want damn tis niet alleen all the same. Het is ook slaapverwekkend. Terwijl iedereen oprecht zijn best doet.
Experience is all. Creativiteit ook. Experimenteren helemaal.
Dus veeg die meuk van tafel en begin met een leeg canvas. Ja. Doodeng. Zo’n leeg papier dat jou aanstaart. Tis alleen strategisch fairly easy.
En guess what. Je hebt gewoon geen sales script nodig. OMG ja die worden nog steeds gebruikt. HALLO 2021.
First target je inner circle. Nee niet je kinderen, je hubby (echt verschrikkelijk vrouwen die hun man zo noemen), niet je buitenman. Je fans, de leukste clan die er is. Je homebase. Besties. Whatsoever. Je target ze met een freaking tof aanbod. En dan niet een funnel, standaard mailtje. WORK it GAL. Doe je best.
Dan ga je naar de 2e cirkel. De leukerds die ietsiepietsie verder van je staan, waar je in je dm contact mee hebt of die bv reageren op je mailing of onder je post. Stuur hen bv een wicked voice message. Of maak een video waar zij om in de lach schieten, blij worden of waar je juist super connect. Vertel waarom jij verliefd bent op je product of dienst. Make them fall in love. Flirten is toch te leuk om niet te doen.
En hoppa. Dan naar de 3e cirkel. De laggers. Hahaha. Nee hoor. Hier moet je iets meer je best gaat doen. En dat kun je. Want je bent niet voor niks ondernemer. Bring it on. Toffe posts, leuke insights MAAR hou op er constant over te praten. Je bent meer je product right.
Elke keer CTA’s zijn niet tof. Ronduit irritant. Connect Connect Connect.
Ja vergeet ook de radical selfcare niet. Dat betekent elke dag sex, heel veel massages, nieuwe laarzen kopen (bye sneakers) en cocktails drinken met je girls. Ga er op uit. Sleur je zelf weg van de zendingsdrang en doe LEUKE TOFFE DINGEN tijdens jouw lancering. Bring on the good vibes, doei.