Lege plekken in de zaal. Events die niet verkopen terwijl het voor tante Cor allemaal so easy ging. Lanceringen die niet willen lukken. Super RUK natuurlijk.
Oorzaak?
Durven mensen elkaar niet meer te ontmoeten, bang voor overprikkeling, is het eigenlijk gewoon thuis in een cocoon fijner?
OF (en dit is de minder populaire visie so hold your horses)
Maken mensen BEWUSTE keuzes. Lukken de good old trics niet meer. Is de tijd voorbij van opkijken tegen the know it all goeroes. Willen we juist ontsnappen aan de bubbels met the same old piepel.
Zijn mensen autonomer geworden. Niet meer te vangen in de standaard riedeltjes waar nu easy peasy doorheen wordt geprikt. Kritischer en bewuster. (en ja argwanender)
We zitten in een crisis on steroids. Ik blijf het herhalen. Ook als je het niet wil horen en niet bezig wilt zijn met met omgevingsfactoren. Je kunt er gewoon simpelweg niet meer om heen.
And that shows. Doorgaan op de oude leest voelt misschien mega veilig en als iets logisch. Tis alleen wat ridicuul in een wereld die zo’n achtbaan is. Oh dat merk of voel je nog niet? THINK AGAIN.
Er is een TEKORT aan alles. Personeel. Grondstoffen. Energie. Tijd. Aandacht. Er hoeft maar een kleine kink in de kabel te komen en het hele systeem klapt. Kijk maar eens om je heen hoe mis dat kan gaan.
De schaarste wordt steeds groter terwijl je de overvloed moet voelen? Een grotere paradox is niet mogelijk.. Again: omgevingsfactoren.
De Transparantie Revolutie is al aan de oppervlakte a/h boilen. Je zult steeds vaker merken; de oude systemen werken niet meer. Oude strategieën, oude verdienmodellen, upsells idem. If, not at all. So be prepared. Big time.
In een wereld die zo grillig is willen we FUN, vernieuwende programma’s, HUMOR, spanning en ADVENTURE. Experiences die we in onze tenen voelen. Logisch toch dat het verlangen naar FUN zo HUGE is. Escapism is real.
Lucky bird voor jou dat jij dit leest en CTRL ALT PIVOT kunt doen. In een slimme, lean gebouwde onderneming kun je dat easily doen.
De komende era vraagt om zulke andere skills, know how, insights, leiderschap, creativiteit en systemen. Act on it.