Knutseldag of nee moodboard maken

juni 15, 2019

Onlangs had ik een brainstorm meeting met een groep financials van een super succesvol bedrijf. Samen gingen we het jaarplan van 2019 te bepalen, gezamenlijke teamdoelen vast te stellen en te borgen op team & individueel niveau.

We begonnen met de inleiding op de strategische vraagstukken, trends & ontwikkelingen in de markt en targets. Daarna pakten we knutselspullen; lijm, scharen en magazines. Want nu was het echt begonnen. Corps 1 keek een beetje bedenkelijk, corps 2 & 3 gingen los in de Happinezzzz en corps 4 & 5 konden niet kiezen of ze nu voor de Libelle gingen of de Story. Oh en ja corps 5 vond het beetje irritant dat er zo weinig sfeer plaatjes stonden in de Elsevier. Ja we gingen een moodboard maken. Shizzles wat een manier om je doelen te bedenken en bereiken. Toen het moodboard klaar was, kon het manifesteren beginnen en al heel snel gaf het universum ons alles waar we om vroegen. 

Toen ging de wekker ☺. Wake up call.

No way. Daar kan ik bij mijn klanten echt niet mee aankomen. Gelukkig maar. Ik geloof er ook niet in.

Ik mis totally dat creatieve gen. Ik geloof in plannen. In doelstellingen. En die doelstellingen helemaal terugrekenen naar wat je concreet moet doen. Welke stappen je vervolgens moet zetten om daar te komen waar je wilt zijn? Hoeveel producten of diensten moet je daarvoor verkopen, hoeveel klanten je nodig hebt. Wat dat heel concreet per maand, per week en zelfs per dag betekent.

Ja analytisch, pragmatisch en data gedreven. Er komt geen moodboard aan te pas.

En ja ik bemoedig creatieve ontwikkeling. Ja ik ben voor creatie. En ik weet au au knutselclub. Niet sexy op insta daarom noemen we het visionboard. Snap ik heus. Ook fijn bij elkaar zijn, gelijkgestemden. Snap ik allemaal echt. Zo’n nerd ben ik nu ook weer niet.

Maar je moodboard gaat er niet voor zorgen dat jouw schoorsteen gaat fikken. Dat jij conversie gaat maken en omzet draait. Dat je resultaten bereikt. Dat gaat gebeuren als je ook echt gaat doen.

Dus tof je moodboard. Welke stappen ga je nu nemen om klanten binnen te bereiken?