Overvallen

mei 11, 2020

De crisis overvalt iedereen en dat verbaast mij.

De kleur van het jaar (bij @Pantone) is blauw: de kleur van vertrouwen.
Ik dacht toen al: dat klopt, want er komen zware jaren aan.
Toch lijkt het erop dat deze crisis veel mensen overvalt.
Niet dat we dit hadden kunnen voorspellen. Maar misschien ook wel een beetje.

We zaten allemaal in een modus van “het kan niet op”. Het moest allemaal mooier, groter, beter, verder reizen. In de kerstvakantie waren er zoveel mensen die op vakantie gingen naar New York – wat is er gebeurd met de ordinaire autovakantie naar Frankrijk?!
En nu lopen de vakanties helemaal vast tot zeker eind mei, misschien wel verder.

Wat doet dat met mensen?
Onze greediness wordt nu tot een serieuze halt toegeroepen. 
Er gaat meer bewustwording komen. Het “over de top” gaat er een beetje vanaf. Bedrijven, overheden, maar ook “gewone mensen” gaan anders werken.
Anders leven.
Anders geld uitgeven.

Als ondernemer moet je weten wat er om je heen gebeurt, maar veel mensen kijken niet meer dan drie maanden verder. Dit is hét moment om dat wel te doen. Want langer dan drie maanden gaat het wel duren.Daar hoef je geen glazen bol voor te hebben.

Wat betekent dit allemaal voor jou en jouw bedrijf? Was je hierop voorbereid of overvalt het jou ook?

Vertel het me in de comments!