Voice Verdienmodellen

januari 22, 2021

Er zijn slimme verdienmodellen om voice heen te bouwen, soms nog wel veel slimmer dan een podcast, denk bijvoorbeeld aan een online programma of een voice membership. Van high over trend forecasting maak ik de vertaalslag naar strategisch ondernemen in je business. Kortom, van macro naar strategische groeistappen nemen.

Online programma in Voice

Je kunt een online programma volledig in voice maken. Dat is een innovatieve stap die niet iedereen zal snappen, maar het kan wel. Volgens mij zijn er nog helemaal niet heel veel van dat soort programma’s. Je bent dan gelijk een stuk innovatiever bezig dan de 1001 online programma’s die nu worden gelanceerd. Die programma’s leren je dan om heel authentiek te ondernemen maar zijn vaak gigantisch algemeen, standaard en mainstream. Dat kan je met je voice enorm veranderen. Dan lijkt het allemaal meteen een stuk persoonlijker. Dat voelt ook meteen heel anders.

Als de stap te groot is om je programma in voice te maken, kun je ook je online programma speelser maken door er voice berichten tussen te plaatsen. Niet dat je het programma gaat voorlezen, maar wanneer je een bepaalde ervaringen wilt delen, inzichten wilt geven of bijvoorbeeld een business case wilt uitleggen. Je maakt jouw online programma veel speelser.

Probeer eens te onderzoeken voor jezelf, wat is hier nou mogelijk in? Wat is hier haalbaar in en wat zou nu heel erg bij mij daarin passen?

Voice Membership

Waar ik zelf heel erg enthousiast van word is membership in de vorm van een podcast.

Wat je nu vaak hoort is dat mensen een podcast starten en dit gebruiken om te zorgen dat iemand uiteindelijk klant wordt. Ze nemen eerst heel veel podcasts op zodat iemand uiteindelijk overtuigd is om klant te worden. Maar er is natuurlijk een veel makkelijker verdienmodel wat constant wordt overgeslagen en waar je niet perse een podcast voor hoeft te hebben. Een voice driven membership.

Ik vind het nog steeds zo enorm verwonderlijk dat we dit amper tot niet zien.

Bij een voice membership betalen mensen je een fee en jij deelt bijvoorbeeld wekelijks een nieuwe talk. Je doet dit in de frequentie die jij wilt. Je kan hier zoveel kanten mee op. Het voordeel hiervan is dat iemand gelijk klant wordt en betaalt voor alles wat jij deelt. Noem het bijvoorbeeld talks.

Plaats je berichten bijvoorbeeld op een geheime pagina, of laat je VA dat doen en je bent meteen ready to go. Zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn. We zijn zo geneigd om hele complexe structuren op te bouwen, heel veel lange ingewikkelde funnels te maken, processen te maken, terwijl als je terug gaat naar de kern en kijkt hoe je snel contact kan maken met je klanten op een fijne manier, dan is er op het gebied van voice heel veel mogelijk.

Voice heeft nog zoveel meer kansen en mogelijkheden. 

Experimenteer en ga uitproberen, ga voorbij de mainstream acties en standaard diensten. Wees innovatief en heb lef. 

Wil je voice implementeren binnen je business?
Boek dan een strategisch consult